.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسی سکاندار فوتبال ایران می شود ؟
به زعم بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان پس از دوران دادکان موفقیت چشمگیری در فوتبال ایران نداشته ایم. در تیمهای پایه ناکام بودیم و از صعود به جام جهانی باز ماندیم و...جالب این که در میان کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال نام همه رقم کاندید دیده می شود ولی از خاک پیشکسوتان و خورده های فوتبال خبری نیست و ظاهرا این بزرگان و وارثان اصلی فوتبال بایستی در کنج خانه نظاره گر ناکامی های فوتبال باشند.   به گزارش «تابناک»، این روز ها شاید بیش از نتایج تیم های فوتبالی و حواشی همیشگی آن ها ذهن طرفداران فوتبال معطوف به مسئله دیگری است ،

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال پانزده اسفند میتواند روز تاریخ سازی برای فوتبال ایران باشد ، یا همچون سالیان گذشته باقی بماند.

به زعم بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان پس از دوران دادکان موفقیت چشمگیری در فوتبال ایران نداشته ایم. در تیمهای پایه ناکام بودیم و از صعود به جام جهانی باز ماندیم و...

جالب این که در میان کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال نام همه رقم کاندیدا دیده می شود ولی از پیشکسوتان و خاک خورده های فوتبال خبری نیست و ظاهرا این بزرگان و وارثان اصلی فوتبال بایستی در کنج خانه نظاره گر ناکامی های فوتبال باشند و..

پس از نایب قهرمانی ذوب آهن در جام باشگاه های آسیا در عرصه فوتبال باشگاهی شاهد موفقیت چندانی نبوده ایم .به طور قطع اگر سیستم مدیریتی با تفکر قوی در فدراسیون باشد تاثیر خود را در عرصه باشگاهی میگذارد و توفیق در فوتبال باشگاهی ما را در عرصه فوتبال ملی کمک میکند .

موفقیت یا ناکامی در باشگاه های فوتبال به سر منشا خود یعنی فدراسیون باز میگردد. انتخاب مدیرانی که دغدغه فوتبال دارند و قطعا دلسوز این فوتبال هستند در صورتی اتفاق میفتد که خود رییس فدراسیون از وزشکاران (نگوییم حتما فوتبالی) باشد. چیزی که در
میان این کاندید های ریاست فدراسیون کمتر دیده ایم و تنها ورزشکار این لیست علی کفاشیان میباشد که در دوران ریاست خود سرو صدای بسیاری به پا کرده و کارنامه ای چندان درخشان نداشته (به نسبت دوران محمد دادکان).

شانس علی کفاشیان برای پیروزی در این انتخابات کم میباشد هر چند خودش فکر میکند رقیب جدی ندارد به نظر میرسد آقای قریب رقیب اصلی او برای به دست آوردن این صندلی است ،حمایت وزارت وزش از قریب شانس او را را بیشتر نیز کرده است

مهدي تاج كه صبح ديروز در يك برنامه تلويزيوني حضور داشت از انصراف خود براي شركت در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال خبر داد و گفت: به دليل اينكه عزيزالله محمدي در انتخابات شركت كرده و خودم هم به او گفتم اين كار را بكند، من انصراف مي‌دهم.» به اين ترتيب از اين پس رقابت اصلي بين علي كفاشيان، محمدرضا قريب و عزيزالله محمدي جريان خواهد داشت و البته مهدي تاج هم نقش تعيين‌كننده‌اي در لابي با صاحبان راي جهت بالا بردن شانس رياست عزيزمحمدي دارد. تاج حمله به علي كفاشيان را آغاز كرده و كفاشيان هم با همان خونسردي هميشگي‌اش مي‌گويد: «در انتخابات فدراسيون فوتبال رقيبي را كنار خودم احساس نمي‌كنم.

اما از سردار عزیز محمدی خواسته تا آخر بماند .نکته جالب آن است که تاج نیز از عزیز محمدی خواسته که در انتخابات شرکت کند . تاکنون کسی اعلام نکرده که عزیز محمدی از چه کسی خواسته در انتخابات شرکت کند.

رویانیان کاندید دیگری است که به نظر میرسد حضور در فوتبال برای او طعم خوشی داشته میخواهد در عرصه بالاتر ی قدرت خود رابه نمایش بگذارد ، آن چه حائز اهمیت است حضور دوباره سیاسیون در عرصه فوتبال میباشد باید دید برنامه آن ها چیست و میخواهند به چه صورت عمل کنند.

آن چه مسلم است و تاریخ فوتبال هم گواه آن است حضور مدیرانی که مستقل عمل نکرده و بیشتر در خدمت بالا دستان خود هستند روز
های خوشی برای فوتبال ما نداشته است . و موفقیت های چون حضور در جام جهانی زمانی رخ داده است که مدیران دغدغه فوتبال داشته اند و تا حدودی مستقل عمل کرده اند .

فوتبال ما نیاز به مدیرانی دارد که مستقل عمل کنند و به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی خاصی باشند تا بتوانیم ناکامی های گذشته را جبران کنیم(کاری که تا حدودی بعید به نظر میرسد) و همین نکته هاست که فوتبال ما را آسیب پذیر کرده است باید در نظر داشت که در حال حاضر دیگر نباید فقط برای رسیدن به جام جهانی تلاش کرد و باید اهدافی بلند مدت و پایه ای برای این فوتبال در نظر داشت .

آیا میتوان به حضور مدیرانی که تمامی تلاش خود را برای بازسازی فوتبال کنونی و به دور از تمامی جنجال ها وداشتن فوتبالی مستقل امیدوار بود؟

به هر حال با توجه به اوضاع و احوال کنونی و با توجه به هماهنگی بین فدراسیون فوتبال و دستگاه ورزش، پس همان بهتر که فرد شایسته‌ای که مورد وثوق وزارت ورزش هم هست، که احتمالا آن فرد قریب است به عنوان رییس فدراسیون در انتخابات پانزدهم اسفند ماه معرفی و برگزیده شود.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.